Kołdry obciążeniowe teraz -10% | Odbierz wyjątkową opaskę gratis! 💕

ZOBACZ

Co zrobić, żeby lepiej spać. Praktyczny poradnik dla osób, które cierpią na bezsenność.


co zrobić aby lepiej spać

Już dawno udowodniono naukowo, że sen ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie fizyczne i psychiczne. Wiemy ponad wszelką wątpliwość, że sen poprawia pamięć krótkotrwałą, wspomaga regenerację mięśni i skutecznie obniża ryzyko wystąpienia wielu chorób przewlekłych.

Choć ludzie są świadomi tego, że sen ma korzystny wpływ na zdrowie, to jednak mają coraz większe problemy z zasypianiem i bezsennością. Sen trudniej kontrolować niż dietę. Nierzadko jest tak, że im szybciej chcemy zasnąć, tym bardziej nie możemy. Bezsenność powoduje rozdrażnienie – zaczynamy rozmyślać o powodach bezsenności i przez to wpadamy w jeszcze większe problemy ze snem. Chroniczna bezsenność jest zgubna dla naszego organizmu, dlatego warto zrobić wszystko, aby wyswobodzić się z jej uścisku. Trzeba wykrzesać z siebie porcję energii, aby zdołać spojrzeć na sen z odpowiedniej perspektywy i wprowadzić wzorce zachowań sprzyjające poprawie snu.

Po pierwsze, trzeba zapanować nad irracjonalnymi myślami o śnie.

To negatywne wzorce myślenia w głównej mierze odpowiadają za bezsenność. Najlepszym sposobem na poradzenie sobie z problemami ze snem jest jak najszybsze pozbycie się negatywnych myśli na ich temat. Negatywne nastawienie nie pomaga w szybkim zasypianiu. Warto odrzucić przekonanie, że przed nami „kolejna nieprzespana noc”. By pozbyć się problemu, trzeba z nimi całkowicie zerwać i nie dopuścić do ich ponownego pojawienia się.

Warto myśleć pozytywnie i traktować sen jako nagrodę po całym dniu wytężonej pracy. Sen należy postrzegać jako przyjemność, a nie utrapienie. Tak samo należy myśleć o sypialni – jako o szczęśliwym miejscu, w którym można odpocząć i się zrelaksować. Tam nie ma miejsca na negatywne emocje.

Pamiętaj, że tak jak szybko budzisz się w nocy, tak szybko możesz na powrót zasnąć. Wystarczy tylko zrewidować pewne nawyki związane ze snem i wprowadzić pozytywne wzorce myślenia. Pomyśl, że jako dziecko nie miałeś żadnych problemów z zasypianiem. Jeśli przestaniesz się stresować snem, to przyjdzie on naturalnie – tak jak to bywało w młodości.

Zobacz, co jeszcze możesz zrobić, aby szybciej zasypiać i lepiej spać.

Po pierwsze, zidentyfikuj i wyklucz złe nawyki związane ze snem, a wprowadź te pozytywne. Postaraj się pomyśleć o śnie na godzinę przed położeniem się do łóżka. Ważne, aby wcześniej zrezygnować z aktywności zawodowej, przestać pracować na komputerze czy telefonie. Zamiast tego weź ciepły prysznic, włącz relaksacyjną muzykę, odłóż smartfon i zrób kilka ćwiczeń rozciągających.

Jeśli nie chce Ci się spać, nie kładź się jeszcze do łóżka. Leżenie i czekanie na sen to najgorsza strategia. Jeśli nie zaśniesz po 15-30 minutach, wstań – poczytaj książkę albo zacznij słuchać muzyki i wróć do łóżka. Nie spoglądaj nieustannie na zegar – to jeszcze bardziej stresuje i przywołuje myśli o bezsenności. Wpatrywanie się w zegar nie zmieni godziny ani nie pomoże Ci zasnąć.

Po drugie, zadbaj o odpowiednie warunki w sypialni. Pomieszczenie powinno być jasne i przestronne. Sypialnia jest na tyle ważna w życiu każdego człowieka, że przy jej urządzaniu nie można oszczędzać. Zainwestuj w dobry materac i kołdrę obciążeniową, a automatyzm zasypiania szybko powróci. W Balance Blankets™ znajdziesz idealną kołdrę obciążeniową dla siebie, indywidualnie dopasowaną do masy ciała. Kołdra poprzez nacisk na ciało wspomaga produkcję melatoniny – hormonu snu. Kołdra obciążeniowa pozwala na powrót cieszyć się głębokim snem. Kup kołdrę obciążeniową i bądź wyspany i wypoczęty!

 

Więcej informacji o działaniu kołder obciążających znajdziesz tutaj.

Zobacz kołdry obciażeniowe


Dodaj komentarz


Należy pamiętać, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem