Co zrobić, żeby lepiej spać. Praktyczny poradnik dla osób, które cierpią na bezsenność.


co zrobić aby lepiej spać

Już dawno udowodniono naukowo, że sen ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie fizyczne i psychiczne. Wiemy ponad wszelką wątpliwość, że sen poprawia pamięć krótkotrwałą, wspomaga regenerację mięśni i skutecznie obniża ryzyko wystąpienia wielu chorób przewlekłych.

I choć ludzie mają świadomość, że sen ma korzystny wpływ na zdrowie, to jednak mają coraz większe problemy z zasypianiem i bezsennością. Sen trudniej kontrolować niż dietę. Nierzadko jest tak, że im szybciej chcemy zasnąć, tym bardziej nie możemy. Bezsenność powoduje rozdrażnienie, zaczynamy rozmyślać o powodach bezsenności i przez to wpadamy w jeszcze większe problemy ze snem. Chroniczna bezsenność jest zgubna dla naszego organizmu, dlatego warto zrobić wszystko, aby wyswobodzić się z uścisku bezsenności. Trzeba wykrzesać z siebie porcję energii, aby zdołać spojrzeć na sen z odpowiedniej perspektywy i wprowadzić wzorce zachowań sprzyjające poprawie snu.

Po pierwsze, trzeba zapanować nad irracjonalnymi myślami o śnie.

To negatywne wzorce myślenia w głównej mierze odpowiadają za bezsenność. Najlepszym sposobem na poradzenie sobie z problemami ze snem jest jak najszybsze pozbycie się negatywnych myśli na temat snu. Negatywne nastawienie nie pomaga w szybkim zasypianiu. Warto odrzucić przekonanie, że przed nami „kolejna nieprzespana noc”. By pozbyć się problemu trzeba z nimi całkowicie zerwać i nie dopuścić do ich ponownego pojawienia się.

Warto myśleć pozytywnie i traktować sen, jako nagrodę po całym dniu wytężonej pracy. Sen należy postrzegać, jako przyjemność, a nie utrapienie. Tak samo należy myśleć o sypialni jako o szczęśliwym miejscu, w którym można odpocząć i zrelaksować się. Tam nie ma miejsca na negatywne emocje.

Pamiętaj, że tak jak szybko budzisz się w nocy, tak szybko możesz na powrót zasnąć. Wystarczy tylko zrewidować pewne nawyki związane ze snem i wprowadzić pozytywne wzorce myślenia. Pomyśl, że jako dziecko nie miałeś żadnych problemów ze snem. Jeśli przestaniesz się stresować snem, to przyjdzie on naturalnie, tak jak to bywało w młodości.

Zobacz, co jeszcze możesz zrobić, aby szybciej zasypiać i lepiej spać.

Po pierwsze, zidentyfikuj i wyklucz złe nawyki związane ze snem a wprowadź te pozytywne. Postaraj się pomyśleć o śnie na godzinę przed położeniem się do łóżka. Ważne, aby wcześniej zrezygnować z aktywności zawodowej, przestać pracować na komputerze czy telefonie. Zamiast tego weź ciepły prysznic, włącz relaksacyjną muzykę, odłóż smartfon i zrób kilka ćwiczeń rozciągających.

Jeśli nie chce Ci się spać, nie kładź się jeszcze do łóżka. Leżenie i czekanie na sen to najgorsza strategia. Jeśli nie zaśniesz po 15-30 minutach, wstań – poczytaj książkę albo zacznij słuchać muzyki i wróć do łóżka. Nie spoglądaj nieustannie na zegar, to jeszcze bardziej stresuje i przywołuje myśli o bezsenności. Wpatrywanie się w zegar nie zmieni godziny ani nie pomoże Ci zasnąć.

Po drugie, zadbaj o odpowiednie warunki w sypialni. Pomieszczenie powinno być jasne i przestronne. Sypialnia jest na tyle ważna w życiu każdego człowieka, że przy jej urządzaniu nie można oszczędzać. Zainwestuj w dobry materac i kołdrę obciążeniową, a automatyzm zasypiania szybko powróci. W Balance Blankets znajdziesz idealną kołdrę obciążeniową dla siebie, indywidualnie dopasowaną do masy ciała. Kołdra poprzez nacisk na ciało wspomaga produkcję melatoniny – hormonu snu. Kołdra obciążeniowa pozwala na powrót cieszyć się głębokim snem. Kup kołdrę obciążeniową -i bądź wyspany i wypoczęty!

 

Więcej informacji o działaniu kołder obciążających znajdziesz tutaj.

Zobacz kołdry obciażeniowe


Dodaj komentarz


Należy pamiętać, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem