Jak dobrać optymalną wagę kołdry obciążeniowej?


Kołdra obciążeniowa to skuteczny sposób nie tylko na poprawę jakości snu. Jednak, aby kołdra spełniła swoje zadanie w tym zakresie, jej waga musi być dostosowana do wzrostu i wagi użytkownika. Sprawdź, jak to zrobić.

Wybór kołdry – waga?

Kołdra obciążeniowa, jak sama nazwa wskazuje, oddziałuje na nasze ciało poprzez ucisk. Ten ucisk musi być na tyle subtelny i delikatny, aby powodował tylko przyjemne odczucia. Optymalny efekt terapeutyczny kołdry można osiągnąć, gdy kołdra będzie idealnie dostosowana do anatomii użytkownika. Waga kołdry powinna wynosić 10% masy ciała. Jednak to nie jedyny czynnik, który powinniśmy uwzględnić przy wyborze. Warto kierować się indywidualnymi preferencjami:

1. Tolerancja organizmu - każdy człowiek jest inny. Jeden jest bardzo wrażliwy na jakikolwiek dotyk, drugi zaś będzie bardzo wytrzymały na ucisk. Jeśli znasz swoje upodobania w tej kwestii, to łatwiej będzie Ci wybrać odpowiednią wagę kołdry obciążeniowej. Problem wrażliwości zależy od masy mięśniowej. Osoby ponadprzeciętnie umięśnione mogą tolerować większą wagę, zaś dosyć szczupłe i słabo umięśnione, obciążenie będą odczuwać nieco intensywniej. Jeśli lubisz ćwiczyć na siłowni lub jesteś mniej wrażliwy na ucisk, wybierz kołdrę o większej wadze, niż to wynika z tabeli.

2. Dolegliwości fizyczne - przy wyborze kołdry obciążeniowej należy także uwzględnić różnego rodzaju schorzenia bólowe – bóle pleców lub kolan. Nacisk wywierany przez kołdrę może pogorszyć te objawy. Osobom z dolegliwościami bólowymi zaleca się wybranie wagi kołdry obciążeniowej nieco mniejszej, niż wynika to z oficjalnego przelicznika.

3. Choroby - problemy ze snem mogą wynikać nie tylko z ogólnego rozdrażnienia emocjonalnego, mogą być także związane z konkretnych chorobami. Trzeba pamiętać, że przy pomocy kołdry obciążeniowej nie jesteśmy w stanie ich wyleczyć. W przypadku występowania niektórych chorób kołdra może być stosowana równolegle wraz z medyczną terapią, to znaczy wspomagać proces zasypiania. Przy doborze wagi kołdry obciążeniowej, zwłaszcza osoby chore, powinny kierować się tabelą. Jeśli masa ciała nie mieści się dokładnie w jakimś przedziale, to należy wybrać lżejszą wersję. Mniejsza waga będzie miała lepszy efekt, szczególnie u osób z chorobami układu oddechowego i nadciśnieniem tętniczym krwi. Jeśli nie jesteś pewien, jaką wagę wybrać w przypadku konkretnej choroby, skonsultuj się z lekarzem rodzinnym.

Jednak niezależnie od wybranej wagi – w praktyce już po kilku dniach okaże się, czy kołdra obciążeniowa jest za lekka lub za ciężka. Jeśli kołdra będzie powodowała za duży ucisk, warto zmienić ją na lżejszą o 2 kilogramy, jeśli zaś nacisk będzie zbyt słaby, warto dołożyć 2 kilogramy.

W celu bezpłatnej wymiany w okresie testowym należy skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta cs@balanceblankets.pl

Zobacz kołdry obciażeniowe


Dodaj komentarz


Należy pamiętać, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem