Kołdry obciążeniowe teraz -10% | Odbierz wyjątkową opaskę gratis! 💕

ZOBACZ

Kołdra obciążeniowa dla seniorów – zdrowy sen bez środków nasennych!


kołdra obciążeniowa dla seniorów

Pogląd, jakoby seniorzy nie potrzebowali długiego snu, jest z założenia błędny. Dlaczego ludzie starsi mieliby spać krócej? Wydaje się, że to właśnie oni potrzebują najwięcej odpoczynku i relaksu, a ich ciało regeneracji. To może im zapewnić tylko odpowiednia dawka snu. Choć ludzie w jesieni życia zdają sobie sprawę, że powinni dłużej spać, to bardzo trudno im zrealizować w praktyce te zalecenia. Chcąc nieco wydłużyć godziny snu i zbliżyć się do jego optymalnej dawki, seniorzy często sięgają po środki nasenne. To rozwiązanie na krótką metę, dlatego warto zainteresować się innymi sposobami pomagającymi wydłużyć sen. Dość skutecznym i ostatnio bardzo popularnym są kołdry obciążeniowe.

Dlaczego seniorzy mają kłopoty ze snem?

Seniorzy, mimo wielu nawoływań do wydłużenia czasu snu, mają problemy z realizacją tych zaleceń. Jest kilka powodów bezsenności u osób starszych. Przewlekły ból, problemy żołądkowe, nietrzymanie moczu czy nerwica – to tylko kilka z ważniejszych czynników pogarszających jakość snu w starszym wieku.

Szczególną rolę w problemie bezsenności odgrywają schorzenia związane z układem nerwowym. Ten u seniorów jest mocno osłabiony, a przez to narażony na stres. Wszelkie oznaki starości, brak samodzielności czy objawy somatyczne stresują seniorów. Coraz trudniej się także pogodzić babciom i dziadkom z sytuacją i problemami starości. Wszystkie one generują stres, a przez to wpływają negatywnie na długość i głębokość snu. Przemęczenie związane z deficytem snu znowu zwiększa stres, a ten z kolei odbija się na jakości snu. Jeśli dzieje się tak ciągle, trudno przerwać ten mechanizm.

Warto także pamiętać, że w starszym wieku ludzie są narażeni na wiele chorób specyficznych dla tego okresu życia (Alzheimer, Parkinson itp.). Już początkowe objawy tych schorzeń generują czynniki prowadzące do bezsenności.

Kołdra obciążeniowa – zdrowy sen bez tabletek

Kołdra obciążeniowa, czasem określana jako kołdra terapeutyczna, ogólnie nie różni się niczym od zwykłej kołdry. Jej elementem charakterystycznym jest nieco większa waga. Ta jednak musi być każdorazowo dopasowana do wzrostu i wagi użytkownika.

Kołdra obciążeniowa może stanowić doskonałą alternatywę dla używek czy środków nasennych, które szybko uzależniają i po krótkim czasie przyjmowania stają się mało skuteczne. Kołdra obciążeniowa jest o wiele zdrowszym i skuteczniejszym rozwiązaniem. Relaksuje poprzez równomierny nacisk na ciało. Pozwala szybciej zasnąć i poprawić długość snu. Co najważniejsze, organizm szybciej i na dłużej jest w stanie wejść w fazę głęboką snu. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia regeneracji organizmu.

Kołdra obciążeniowa sprzyja wytwarzaniu większej ilości serotoniny oraz dopaminy – neuroprzekaźnika, który ma pozytywny wpływ na długość snu u osób z takimi problemami, jak depresja, nerwica i autyzm. Badacze zauważyli także, że osoby korzystające z kołdry obciążeniowej wykazywały mniejsze tendencje do częstej zmiany pozycji w nocy. Ponadto z pomocą kołdry obciążeniowej lepiej zapanować nad drżeniem rąk czy nóg. Kołdra daje poczucie bezpieczeństwa, redukuje poziom stresu podczas snu. Jest to bardzo istotne przy takich schorzeniach jak choroba Parkinsona, narkolepsja czy depresja.

Czym charakteryzuje się dobry sen?

Jakość snu określa kilka wskaźników: szybkość zasypiania, czas trwania snu i jego ciągłość. Powszechnie wskazuje się, co wynika także z badań, że sen nie powinien być krótszy niż 6,5 godziny. Dotyczy to także seniorów, a może przede wszystkim ich. Sen dla organizmu jest równie ważny, jak dieta czy przyjmowane leki. W praktyce optymalna dawka snu ma o wiele większe znaczenie dla zdrowia niż inne formy terapii, ponieważ zapewnia możliwość naturalnej regeneracji organizmu.

Ciągłość snu to kolejny czynnik decydujący o jego jakości. Oczywiście trudno sobie wyobrazić przespanie 7 godzin bez żadnej przerwy, te są naturalne – wszyscy budzimy się w nocy, nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Chodzi o to, aby te przerwy nie były zbyt częste, a ich łączny czas jednej nocy nie przekraczał 30 minut. Badacze snu zwracają także uwagę, czy śpimy spokojnie, czy nerwowo. Oznaką niepokoju jest też mocne chrapanie. Warto zapytać rodzinę, czy jest coś niepokojącego w naszym śnie.

Najlepszym wyznacznikiem jakości snu jest nasze późniejsze samopoczucie. Brak energii czy ospałość w ciągu dnia powinny nas zaniepokoić. Sen ma nam pomóc się zregenerować po wysiłku dnia poprzedniego i zmagazynować energię na przyszły dzień.

Zobacz kołdry obciażeniowe


Dodaj komentarz


Należy pamiętać, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem