W jaki sposób kołdra obciążeniowa może obniżyć poziom stresu?


Relaks lub spanie pod kołdrą obciążeniową to doskonały sposób na obniżenie poziomu stresu i powrót do równowagi psychicznej. Odkryj, jak kołdra obciążeniowa redukuje stres podczas snu i pozwala cieszyć się dobrym samopoczuciem w ciągu dnia

Stres to problem społeczny XXI wieku. Szybkie tempo pracy i duża liczba obowiązków sprawiają, że ludzie nie mają chwili na odpoczynek i relaks. Wysoki poziom stresu wpływa destrukcyjnie na nasze zdrowie, zestresowani stajemy się mniej produktywni, skoncentrowani i zrównoważeni psychicznie. W ekstremalnych przypadkach, choć nie takich rzadkich, stres może prowadzić nawet do depresji. Podwyższony poziom stresu odbija się cieniem także na naszych relacjach zawodowych i osobistych.

Współcześnie jesteśmy nieustannie narażeni na stres. Przedłużająca się sytuacja stresowa negatywnie wpływa na nasz układ odpornościowy. Zaczynamy częściej chorować, dłużej wracamy do pełni zdrowia po każdej infekcji, wzrasta znacząco ryzyko chorób serca i zawału.

Stres w homeopatycznych dawkach pozytywnie wpływa na motywację, sprawia, że się staramy i chcemy dać z siebie wszystko, co najlepsze. Jednak gdy poziom stresu mocno wzrasta, życie staje się udręką. Optymalna sytuacja polega na zachowaniu równowagi pomiędzy stresem a spokojem ducha. Można to osiągnąć poprzez utrzymanie zdrowego balansu między życiem zawodowym a prywatnym.

Odpowiedni work-life balance ma drogocenny wpływ na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Gdy udaje się nam go zachować, stajemy się szczęśliwsi, efektywniejsi i mniej chorujemy. Przepełni nas energia, stajemy się spontaniczni i otwarci na nowe wyzwania.

Dzisiaj, w obecnej fazie turbo kapitalizmu, coraz trudniej oddzielić pracę od życia osobistego. Te dwie sfery się przenikają. Jeszcze kilkanaście lat temu można było pogodzić te aktywności bez uszczerbku dla zdrowia. Dzisiaj trzeba się nieco natrudzić, aby osiągnąć odpowiednią życiową równowagę.

Zaburzony work-life balance. Jakie są oznaki?

Nieustanne zmęczenie

Utrzymujące się przez dłuższy czas przemęczenie organizmu wpływ na naszą produktywność, spada nastrój i pogarsza się koncentracja. Trudno się skupić na jednej czynności, a co dopiero na kilku. Pojawiają się pierwsze błędy na niwie zawodowej oraz kłopoty rodzinne.

Zły stan zdrowia

Stres jest zabójczy dla naszego zdrowia. Odciska swe piętno na układzie odpornościowym, czyni nas organizmami podatnymi na różnego rodzaju patogeny. Ponadto sprawia, że czujemy się wyczerpani, ospali i pozbawieni energii.

Napięte relacje z bliskimi

Ludzie, którzy nie potrafią skutecznie oddzielić pracy zawodowej od życia osobistego, bardzo dużo na tym tracą. Przynosząc pracę do domu, pogarszamy swoje relacje rodzinne. Więzi stają się coraz słabsze, a relacje bardzo zaburzone. Stajemy się coraz bardziej osamotnieni.

Porady praktyczne  - jak można obniżyć poziom stresu w pracy?

Wyznacz sobie realne cele na każdy dzień. Dobra organizacja czasu pracy i odpowiednie określenie priorytetów zapewni ci większą kontrolę nad życiem, a co za tym idzie – obniży poziom stresu. Stwórz dokładną listę zadań na cały dzień i zacznij je regularnie wykonywać, poczynając od najważniejszych rzeczy.

Bądź asertywny!

Wyznaczenie limitów godzin pracy nie sprawi, że od razu staniesz się złym pracownikiem. Znajomość własnych granic to cecha profesjonalistów. Czasem warto być asertywnym i powiedzieć stanowcze NIE nadgodzinom.

Pracuje efektywnie!

Zachowanie takiej samej efektywności przez cały czas to trudna sztuka, jednak nie jest to niemożliwe. W tym celu warto na przykład duże projekty dzielić na małe zadania i je sukcesywnie wykonywać. W ten sposób zwiększysz swoją motywację, a wszystkie elementy będą wykonane rzetelnie i solidnie.

Rób przerwy!

Krótkie przerwy w pracy potrafią zdziałać cuda. Możliwość wyłączenia się na chwilę wpływa korzystnie na oczyszczenie głowy i obniżenie stresu. Po krótkiej drzemce czy spacerze możemy wrócić lepiej zmotywowani i z nowymi pomysłami.

Komunikacja

Szczerość i otwartość w relacjach zawodowych to podstawa sukcesu zawodowego. Rozmowa, a nawet wysłuchanie opinii innych to sposób na rozładowanie sytuacji stresującej. Pozwala uwolnić umysł do problemy i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Jak obniżyć poziom stresu w domu?

Poświęć sobie trochę czasu

Współczesna technologia, poza niewątpliwym ułatwieniem życia w wielu sferach, stała się utrapieniem. Sprawia, że jesteśmy dostępni 24h na dobę niemal w każdym miejscu na kuli ziemskiej. Trudno się od niej uwolnić, brakuje nam czasu i miejsca, gdzie moglibyśmy pobyć sami z dala od świata. Jednak jeśli chcemy zachować równowagę psychiczną, to musimy w tym zabieganym świecie znaleźć chwilę lub nawet kilka, na odpoczynek. Robienie sobie krótkich przerw ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie psychiczne.

Podział zadań codziennych

Staraj się oddzielić życie zawodowe od prywatnego. Rozłóż swoje codzienne obowiązki równomiernie, tak aby nie ucierpiała na tym rodzina, ani praca. Znajdź zawsze czas na kontakt z rodziną, ona uspokaja, pozwala jaśniej spojrzeć na życie i priorytety.

Bądź asertywny w życiu prywatnym

Jeśli trzeba, to powiedz „nie” także znajomym czy bliskim. Jeśli nie masz ochoty na spotkanie, to nie przejmuj się tym, tylko subtelnie odmów. Zbyt duża aktywność także może stresować. Zatłoczony kalendarz spotkań towarzyskich na pewno nie pomoże Ci poczuć się zrelaksowanym. Miej odwagę pozostać w domu i odpocząć. Czasem to jest lepsze dla zdrowia i niż kolejna impreza.

Więcej snu

Zbyt krótki sen ma bezpośredni wpływ na poziom stresu. Niewyspani jesteśmy nie tylko zestresowani, ale także podrażnieni i zmęczeni. To jeszcze bardziej nas stresuje i koło się zamyka. Obecnie największym wrogiem dla naszego snu są smartfony, niebieskie światło, które emitują obniża poziom melatoniny, inaczej nazywanej, jako hormon snu.

Śpij pod kołdrą obciążeniową

Kołdry obciążeniowe powodując subtelny nacisk na ciało, zapewniają wszechstronny relaks. Zastosowanie kołdry pozwala szybciej się wyłączyć i przejść w tzw. tryb uśpienia. Ciało staje się odprężone, a stres znacznie się zmniejsza. Odpowiedzialny jest za to hormon szczęścia (serotonina), który się wydziela podczas snu i odpoczynku pod kołdrą obciążeniową.

Zobacz kołdry obciażeniowe


Dodaj komentarz


Należy pamiętać, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem